Freitag, 16. August 2013

[review] Swap-bot



Hey (^-^)

This time I will tell you something about my addiction for Swap-bot
I don't know if someone of my readers know this site, but I'm really addicted to it! Swap-bot is a place where you can swap things, with people from the whole world. I found it through a penpal and I'm still glad about it. I swapped sometimes with friends and my penpals so it was nothing new for me, but Swap-bot gave me a place to find swaps I like and try also new things.




Here you see three of my first swaps. Pretty easy ones - just some kawaii memo sheets and such stuff. You get ratings for your swap: 5 with a heart, 5, 3 or 1. If you get a swap in theme + an extra, you give a 5 with a heart, if you get a swap which fit the theme, you give a 5, if you get something but it don't fit the theme, you give a 3 and if you should get nothing, you can give a 1. But normally it don't happends. 
Of course you need some good ratings for bigger or expensive swaps, that your partner and the host of the swap can be sure you will send something.

On Swap-bot you can do private swaps, or join public swaps and group swaps. You can also find swaps to nearly every theme you can imagine: Postcards, Kawaii themed, photography, drawing, crafting, accessories, knitting, ... and many more. Of course you can also open swaps by yourself. 


Did you ever swapped with friends or via an online-community? Are you interested in such stuff? What kind of things would you like to swap?


For more informations:

Kommentare:

  1. Wow, das kannte ich noch nicht aber es klingt total interessant *__* Ich glaube ich schaue mir die Seite später mal näher an! Danke! <3

    AntwortenLöschen
  2. That sounds really awesome!
    But I don't know if I could try it,
    I would rather swap with Friends. (・ε・`*)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. I really like this website. I think it's a lot of fun ^^

      Löschen
  3. Interessant. Erinnert mich so ein bisschen an die guten alten Brieffreunde oder Tauschereien zur Schulzeit - nur dass es jetzt natürlich jetzt mehr ist als nur der Pony-Sticker oder das Diddl-Briefpapier.
    Schöne Idee! :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja, mit den Brieffreundschaften kann mans schon gut vergleichen, daher kenne ich es ja auch und bin inzwischen total angefixt. XD''

      Löschen
  4. Swap-Bot ist genial, nee?
    Ich wüschte nur, die würden mehr Kawaii-Swaps machen, die sich richtig für mich lohnen würden und nicht nur einpaar Sticker usw.
    Ne Zeit lang hab ich da auch richtig große Pakete geswappt, aber ich glaub, seit die Versandkosten in den USA so gestiegen sind, gibt es kaum noch welche;_;

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ich liebe es!!!
      Ich hätte auch gerne ein paar mehr von diesen heavy swaps. Aber daran trauen sich leider immer so wenige.

      Löschen
    2. Das stimmt, in den Groups machen das auch immer weniger Leute. Ich erinner mich noch an Weihnachten vor einigen Jahren, wo ich große Kawaii-Pakete für insgesamt knapp 60 Dollar geswappt hab.
      Jetzt mach ich fast nur noch welche, bei denen ich zehn Briefpapier-Sets zusammensuch oder FBs bastel^^;

      Löschen
    3. Vielleicht gibts einfach zu viele Flaker und die Leute trauen sich deshalb nicht mehr. Ich finds auch schade, dass die Gruppen zum Teil so ausgestorben sind. ;__;

      Löschen
  5. Ohh das klingt ja interessant! Die Seite kannte ich noch gar nicht ^-^ Sollte ich auch mal probieren~ <3

    AntwortenLöschen
  6. I didn't know this web but it seems very interesting!
    The things you got are very nice o(≧∀≦)o

    AntwortenLöschen
  7. omg das hört sich total super an! *__* Ich bin grade dabei mich anzumelden! ♥

    AntwortenLöschen
  8. Nach sowas hab ich schon ewig gesucht viele vielen dank für's vorstellen der Seite!! Ich freu mich riesig!!

    AntwortenLöschen
  9. I didn't know that this site exists but it sounds so awesome!! *-* I'm currently doing sth similar with another blogger heheh~ swapping is super cool and a nice idea hah ^-^

    ♡ 美美 Mindy~
    http://mymychen.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  10. Uhm das hört sich ja echt interessant an O_O Muss mir die Seite einmal genauer ansehen, mit kawaii Stuff kann man mich immer ködern ;)

    Ich wollte übrigens einmal Danke sagen ^-^ Du bist eine meiner treusten Leserinnen und Kommentatorinnen und ich freue mich echt jedes Mal darüber. Vielen Dank!

    AntwortenLöschen
  11. Ah cool, didn't know a website just for swaps existed :o. Would love to try it out ^^

    AntwortenLöschen
  12. That 1st pic you have posted is a swap from me. :) All those memos are from my collection! Glad you liked it!

    Nikkisbargain2@yahoo.com

    AntwortenLöschen