Dienstag, 22. Januar 2013

☆30 Day Music Video Challenge☆ [2/30]

[Day 2] The first MV you watched of your favorite Band/Singer!




 and
 



You see, I choose two MV's this time. Dir en grey and GACKT are my absolutly favorites so I can not decide wich one is the "one and only no. 1". (≧◡≦)

My first MV by Dir en grey was 'Filth'. I watched this MV few years after I start to listen their music. At this time, I had no computer at my home and it was pretty hard to get some music from japanese bands. I got some songs from my friends but it took some years till I watched my first MV from them. (^__^°)  'Filth' isn't one of my favorites from Dir en grey, but it's still a good song~♫


My first MV by GACKT was 'Vanilla'. (XD) I'm honest, I don't like the MV and I also don't like the song. I don't understand the hype wich is still arround this song... (=___=) The first time I enjoyed "Vanilla" was on the Yellow fried chickenz concert @ cologne 2011, where they played a new version of the song. This version was pretty cool~ 


Kommentare:

  1. Uh, mit solchen Songs hätt ich nicht gerechnet :D
    (ich hab die vk bands/sänger usw schon iwie...ausgeblendet *schäm*)
    ich persönlich mag vanilla...da muss ich immer an ein fanmade vid mit kingdom heart's axel denken xD das war so lustig!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ja, ich hänge immernoch sehr an der japanischen Musik. ^--^

      Löschen
  2. I also listened to Vanilla for the first time some years ago! (^^)

    AntwortenLöschen
  3. Toller Song, sollte mehr davon geben in Deutschland. Hast nun eine Leserin mehr, würde mich über Gegenverfolgung freuen.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke, ich werd mir deinen Blog mal ansehen. ^^

      Löschen
  4. Du magst nich Vanilla????!!! xDDD Der Song is doch Kult, den singen wir immer in der Karaokebar xDD Mein erster Gacktsong war Mizerable und den liebe ich noch heute. Mein erster Dirusong war Yokan, darauf bin ich gelandet, als ich nach Gacktsongs suchte :D
    Liebe Grüße

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Vanilla und ich... das ist so ein Thema. XDDD

      Löschen